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In: Soziale Bewegung und Protest Band 6
Frontmatter --Inhalt --Abbildungsverzeichnis --Dank --Abschnitt A: Lernmodell und Untersuchungsdesign --1 Lernprozesse von sozialen Bewegungen --2 Methode und Vorgehen --3 Fallbeispiel: Die undogmatische Linke in Hamburg --Abschnitt B: Empirische Analyse --4 Lernprozesse sozialer Bewegungen --5 »Aufs Maul, ›Genossen‹, das habt ihr verdient!« --6 »Hauptsache es knallt!« --7 »Jenseits von Eden« --8 »Auch mit edlen Ideen kann man die Welt verwüsten« --9 »Wenn am Anfang nicht das Ende steht, wird das Neue immer das Alte sein« --Abschnitt C: Schlussbemerkungen --10 Fazit: Das kollektive Lernen von sozialen Bewegungen --Literaturverzeichnis
Wie lernen soziale Bewegungen? Im Unterschied zu anderen Organisationen wie Parteien oder Gewerkschaften gibt es bei ihnen in der Regel keine feste Mitgliedschaft, keine klare Aufgabenteilung und keine verlässlichen Regeln der Entscheidungsfindung. Wie kann es ihnen dennoch gelingen, ein gemeinsames Wissen auszubilden, aus vergangenen Erfahrungen zu lernen und nachfolgende (Protest-)Generationen von diesen Erkenntnissen profitieren zu lassen?
In: Studien des Göttinger Instituts für Demokratieforschung zur Geschichte politischer und gesellschaftlicher Kontroversen 12
Auch wenn die Energiewende als gesellschaftlicher Konsens gilt: Wenn es um die konkrete Umsetzung geht, wächst der Widerspruch - immer häufiger kommt es bei erforderlichen Bauprojekten zu massiven Protesten. In dieser Studie werden solche Konflikte daraufhin analysiert, wie die beteiligten Akteure - also Unternehmen, Politik, Verwaltung und die Protestierenden - sich gegenseitig wahrnehmen und mit welchen Strategien sie ihre Ziele verfolgen. Auch die Perspektive der selbst nicht aktiven, aber betroffenen Bevölkerung und ihre Sicht auf die Konfliktparteien werden ausgewertet.Durch diesen Forschungsansatz wird ein umfassendes Bild der umkämpften Umsetzung der Energiewende gezeichnet, in dem auch die Folgen der Konflikte für die Demokratie in den Blick genommen werden.
"Before Indian casinos sprouted up around the country, a few enterprising tribes got their start in gambling by opening bingo parlors. A group of women on the Oneida Indian Reservation just outside Green Bay, Wisconsin, introduced bingo in 1976 simply to pay a few bills. Bingo not only paid the light bill at the struggling civic center but was soon financing vital health and housing services for tribal elderly and poor. While militant Indian activists often dominated national headlines in the 1970s, these church-going Oneida women were the unsung catalysts behind bingo's rising prominence as a sovereignty issue in the Oneida Nation. The bingo moms were just trying to take care of the kids in the community. The Bingo Queens of Oneida: How Two Moms Started Tribal Gaming tells the story through the eyes of Sandra Ninham and Alma Webster, the Oneida women who had the idea for a bingo operation run by the tribe to benefit the entire tribe. Bingo became the tribe's first moneymaker on a reservation where about half the population was living in poverty. Author Mike Hoeft traces the historical struggles of the Oneida-one of six nations of the Iroquois, or Haudenosaunee, confederacy-from their alliance with America during the Revolutionary War to their journey to Wisconsin. He also details the lives of inspirational tribal members who worked alongside Ninham and Webster, and also those who were positively affected by their efforts. The women-run bingo hall helped revitalize an indigenous culture on the brink of being lost. The Bingo Queens of Oneida is the story of not only how one game helped revive the Oneida economy but also how one game strengthened the Oneida community."--
In: Gesellschaft der Unterschiede Band 19
Frontmatter --Inhalt --Prolog: Wachsende Ungleichheit ohne politisch-kulturelle Repräsentanz und Organisation? --A. Absicht und ziel --B. Portraits der Viertelgestalterinnen --C. Fazit --D. Anhang --Literaturverzeichnis --Autorinnen und Autoren --Backmatter.
In: Wahrheiten über den deutschen Imperialismus 11
In: Recht und Philosophie Band 9
In: Strategic change, Band 30, Heft 5, S. 489-500
ISSN: 1099-1697
AbstractCar manufacturers attempt to differentiate through a combination of technological and nontechnological differentiators, motivated by varying degrees of sustainability and competitive advantage rationale across first movers and followers. This paper investigates how differentiation efforts disseminate from individual firms to industry‐wide engagements and why some firms decide to move first. The case of incumbent car manufacturers is used to shed light on how and why firms differentiate and how differentiation links to the sustainability transition of the industry. The research highlights that car manufacturers attempt to differentiate through a combination of technological and nontechnological differentiators, motivated by varying degrees of sustainability and competitive advantage rationale across first movers and followers. A first‐mover advantage is particularly evident in technological differentiators.
In: Strategic change, Band 30, Heft 2, S. 117-125
ISSN: 1099-1697
AbstractAgile methods can be used as a strategy tool by incumbents to explore and exploit market opportunities through times of unprecedented industry transformation. Drawing on 18 interviews with managers at a premium manufacturer based in Asia, the case of sales in the automotive industry during the COVID‐19 crisis provides in‐depth insights into the crisis management, focusing on but looking beyond sales. Six fundamental principles are identified as strategic tools to leverage resources and improve business outcomes while using agile‐work methods.
Wie lernen soziale Bewegungen? Im Unterschied zu anderen Organisationen wie Parteien oder Gewerkschaften gibt es bei ihnen in der Regel keine feste Mitgliedschaft, keine klare Aufgabenteilung und keine verlässlichen Regeln der Entscheidungsfindung. Wie kann es ihnen dennoch gelingen, ein gemeinsames Wissen auszubilden, aus vergangenen Erfahrungen zu lernen und nachfolgende (Protest-)Generationen von diesen Erkenntnissen profitieren zu lassen?
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